: تغذیه از شیر مادر هوش کودک را زیاد می کند

تاریخ اضافه نمودن: 06/17/2009 12:00:00 | تعداد نمایش: 82


تغذیه از شیر مادر هوش کودک را زیاد می کند

دانشمندان می گویند ثابت کرده اند که هوش نود درصد از نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می شوند بیشتر از نوزادانی است که شیر مادر نخورده اند.

تحقیقات قبلا نشان داده شیر مادر فواید زیادی برای کودکان دارد

تحقیقات قبلا نشان داده است که شیر مادر فواید زیادی برای کودکان دارد مانند کاهش ابتلا به عفونت و اسهال. اما در مورد رابطه مستقیم میان تغذیه از شیر مادر و ضریب هوشی اختلاف نظر وجود داشته است.

هدف از این تحقیق توضیح این رابطه بوده است. محققان با بررسی توان هوشی سه هزار کودک در بریتانیا و نیوزیلند متوجه شده اند که تغذیه از شیر مادر باعث بیشتر شدن ضریب هوشی اغلب آنها شده است.

اما هوشمندی همه کودکان به خاطر تغذیه از شیر مادر بهبود نشان نداده است. فقط آنهایی که نوع خاصی از یک ژن را داشته اند با خوردن شیر مادر از هوشمندی بیشتری برخوردار شده اند.

این نوع خاص ژن به بدن کودک کمک می کند که اسیدهای چرب شیر مادر را بهتر جذب کند و بعد آن را به صورت مواد مغذی در اختیار مغز قرار دهد.

محققان می گویند که نود درصد از کودکان این نوع خاص ژن را دارا هستند و تاثیر تغذیه از شیر مادر بر روی ضریب هوشی آنها قابل توجه است.

پرفسور تری موفی، از دانشگاه کینگز لندن و یکی از محققان این تحقیق جدید می گوید: "تحقیقات ما در بریتانیا و نیوزیلند نشان داد که کودکانی که این نوع ژن را دارند و از شیر مادر تغذیه شده اند به طور میانگین ۶ تا ۷ واحد ضریب هوشی بیشتری نسبت به کودکانی دارند که شیر مادر به آنها داده نشده است. این موضوع را می توان این گونه تعبیر کرد که اگر همه نوزادان از شیر مادر تغذیه شوند، شمار کودکان با استعداد ما دو برابر خواهد شد."

محققان می گویند از این تحقیق جدید به نتایج دیگری هم رسیده اند؛ برای مثال تاثیر تغذیه از شیر مادر در مورد همه نوزادانی که این نوع خاص از ژن را دارا هستند صرف نظر از طبقه اجتماعی یا ضریب هوشی مادر، یکسان بوده است.

سال گذشته تحقیق مشابهی توسط محققان بریتانیایی صورت گرفت که نشان داد نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند ضریب هوشی بالاتری دارند چون مادر آنها هم باهوش بوده است.

این تحقیق نشان داده بود که مادرانی که با شیر خود نوزادشان را تغذیه می کنند معمولا باسوادترند.

 

  Bookmark and Share


میانگین امتیاز خوانندگان:   0.00 (از 5)  تعداد: 0 رای

لطفا جهت رای دادن به این مقاله، ابتدا عضو سایت شوید. جهت ورود به بخش اعضا و یا تکمیل فرم عضویت جدید اینجا کلیک کنید!
اظهارنظر بازدیدکنندگان (0)

(اظهارنظر موجود نمیباشد. شما اولین باشید.)

لطفا جهت اضافه نمودن اظهار نظر خود در باره این مقاله، ابتدا عضو سایت شوید. جهت ورود به بخش اعضا و یا تکمیل فرم عضویت جدید اینجا کلیک کنید!

 

  آخرین خبرها:

صادر شدن مجوز واردات 20 هزار تن گوشت مرغ 19/02/1391
نایب رئیس اتحادیه واردکنندگان گوشت از صدور مجوز واردات 20 هزار تن گوشت مرغ خبر داد.


افزایش تقاضا دلیل اصلی گرانی مرغ است 10/02/1391
مدیرکل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بخش تولید گوشت مرغ و تخم مرغ بیش از نیاز کشور ظرفیت تولیدی داریم.


ارتباط افزایش مصرف گوشت قرمز و گرمایش زمین 28/01/1391
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد تغییر روش کشاورزان در تولید مواد غذایی و کاهش میزان مصرف گوشت سالانه شهروندان کشورهای پیشرفته می‌تواند نقش کلیدی در کاهش اثرات گرمایش زمین داشته باشد.


نیاز به واردات گوشت به 70 هزار تن کاهش می‌یابد 23/01/1391
براساس پیش‌بینی مسئولان در سال جاری بیش از یک میلیون و 30 هزار تن گوشت قرمز در داخل تولید می‌شود که با توجه به افزایش مصرف سرانه کشورمان به بیش از 14 کیلوگرم، سالانه یک میلیون و 100 هزار تن گوشت قرمز لازم است لذا امسال باید میزان واردات گوشت‌های منجمد به 70 هزار تن کاهش یابد.


پست الکترونیک:


 

پست الکترونیک:
کلمه عبور:

عضو جدید | فراموشی کلمه عبور

 
 

چه ویژگی گروه "طعم های سرزمینی" غذای تازه برای شما جذاب تر است؟

 اطمینان به سلامتی و کیفیت آنها
> 56 رای - 53%
 طعم ویژه آن ها
> 28 رای - 27%
 آشنایی با فرهنگ غذایی مردم کشورهای دنیا
> 12 رای - 11%
 سادگی تهیه غذا با آن ها
> 9 رای - 9%


نمایش همه

 
 
 
صفحه اصلی | محصولات | کاتالوگ | تماس با ما | مرامنامه | لینکهای مفيد
وب ميل   تعداد کل مراجعین:

128934

مراجعین امروز:

19

مراجعین دیروز:

136

مراجعین این ماه:

2589

 

پشتيبانی وب: سوليکو

 

 

 دانلود Flash Player:

تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت فرآورده های گوشتی تهران می باشد.

 استفاده از اطلاعات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

 

   

    وبلاگ ها: