: دیابت بانوان و خوردن سبزی

تاریخ اضافه نمودن: 06/24/2009 13:31:00 | تعداد نمایش: 86


دیابت بانوان و خوردن سبزی

متاسفانه علیرغم توصیه ها و راهکارهای متعددی که در رابطه با پیشگیری از دیابت ارائه شده است، مشاهده می کنیم که تعداد مبتلایان به این بیماری رو به افزایش است.

در ایالات متحده شیوع کل دیابت به ۵/۱۳ درصد افزایش یافته است. در کل جهان ۸ درصد افراد(کودک و بزرگسال) به دیابت مبتلا هستند که این رقم چیزی در حدود ۶/۲۳ میلیون نفر می شود.

در سال ۲۰۰۷، ۶/۱ میلیون مورد جدید ابتلا به دیابت گزارش شده است که در گروه سنی ۲۰ سال و بالاتر بوده اند.

در میان این همه خبرهای بد و ناگوار در رابطه با دیابت، یک خبر خوب راجع به پیشگیری از این بیماری بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه "تولن"(Tulane) در "نیواورلین"(New Orleans) برایتان در نظر گرفته ایم.

محققان در این مرکز علمی با آزمایشات و پیگیری های انجام شده مشاهده کردند که مصرف سبزیجات برگ سبز می تواند احتمال خطر ابتلا به دیابت در خانم ها را کاهش دهد.

آن ها دریافتند که به ازای مصرف هر یک واحد اضافی سبزیجات برگ سبز توسط یک خانم در طول روز ، ۹ درصد خطر ابتلا به این بیماری کاهش می یابد. (آقایان محترم شما هم بفرمایید! با اینکه این تحقیق در رابطه با شما نمی باشد، اما شما هم می توانید میزان مصرف میوه و سبزی خود را بالا ببرید.)

البته این اولین تحقیقی نیست که نشان دهنده ارتباط بین کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ و مصرف بیشتر سبزی می باشد. مطالعات و تحقیقات زیادی در این رابطه صورت گرفته است.

از جمله دلایل ارائه شده برای کاهش خطر ابتلا به دیابت با مصرف بیشتر سبزیجات ممکن است کالری و چربی کم، آنتی اکسیدان ها و فیبر زیاد، انواع ویتامین ها و املاح موجود در سبزی ها باشد. البته نمی توان گفت که عکس موارد ذکر شده حتما موجب افزایش احتمال ابتلا به دیابت می شود.

پیامی که از این مقاله می گیریم خیلی ساده است:

هر روز در همه وعده های غذایی تان از سبزی ها استفاده نمایید. حالا نوبت شماست که دست به کار شوید.

شما می توانید از سبزی های موجود در منزل تان به صورت به جا و مناسب استفاده کنید، کافیست با برنامه ریزی صحیح آن ها را در برنامه های غذایی خود بگنجانید. به نحوی که وقتی سر سفره ی غذا می نشینید، نصف بشقاب غذایتان را سبزی ها پُر کرده باشند، خواه آن سبزی ها تازه باشند یا فریز شده و یا کنسرو شده.

به هر حال آن ها قسمت مهمی از برنامه غذایی شما هستند که می توانند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در شما کاهش دهند.

 

  Bookmark and Share


میانگین امتیاز خوانندگان:   0.00 (از 5)  تعداد: 0 رای

لطفا جهت رای دادن به این مقاله، ابتدا عضو سایت شوید. جهت ورود به بخش اعضا و یا تکمیل فرم عضویت جدید اینجا کلیک کنید!
اظهارنظر بازدیدکنندگان (0)

(اظهارنظر موجود نمیباشد. شما اولین باشید.)

لطفا جهت اضافه نمودن اظهار نظر خود در باره این مقاله، ابتدا عضو سایت شوید. جهت ورود به بخش اعضا و یا تکمیل فرم عضویت جدید اینجا کلیک کنید!

 

  آخرین خبرها:

صادر شدن مجوز واردات 20 هزار تن گوشت مرغ 19/02/1391
نایب رئیس اتحادیه واردکنندگان گوشت از صدور مجوز واردات 20 هزار تن گوشت مرغ خبر داد.


افزایش تقاضا دلیل اصلی گرانی مرغ است 10/02/1391
مدیرکل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بخش تولید گوشت مرغ و تخم مرغ بیش از نیاز کشور ظرفیت تولیدی داریم.


ارتباط افزایش مصرف گوشت قرمز و گرمایش زمین 28/01/1391
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد تغییر روش کشاورزان در تولید مواد غذایی و کاهش میزان مصرف گوشت سالانه شهروندان کشورهای پیشرفته می‌تواند نقش کلیدی در کاهش اثرات گرمایش زمین داشته باشد.


نیاز به واردات گوشت به 70 هزار تن کاهش می‌یابد 23/01/1391
براساس پیش‌بینی مسئولان در سال جاری بیش از یک میلیون و 30 هزار تن گوشت قرمز در داخل تولید می‌شود که با توجه به افزایش مصرف سرانه کشورمان به بیش از 14 کیلوگرم، سالانه یک میلیون و 100 هزار تن گوشت قرمز لازم است لذا امسال باید میزان واردات گوشت‌های منجمد به 70 هزار تن کاهش یابد.


پست الکترونیک:


 

پست الکترونیک:
کلمه عبور:

عضو جدید | فراموشی کلمه عبور

 
 

چه ویژگی گروه "طعم های سرزمینی" غذای تازه برای شما جذاب تر است؟

 اطمینان به سلامتی و کیفیت آنها
> 57 رای - 54%
 طعم ویژه آن ها
> 28 رای - 26%
 آشنایی با فرهنگ غذایی مردم کشورهای دنیا
> 12 رای - 11%
 سادگی تهیه غذا با آن ها
> 9 رای - 8%


نمایش همه

 
 
 
صفحه اصلی | محصولات | کاتالوگ | تماس با ما | مرامنامه | لینکهای مفيد
وب ميل   تعداد کل مراجعین:

128943

مراجعین امروز:

28

مراجعین دیروز:

136

مراجعین این ماه:

2598

 

پشتيبانی وب: سوليکو

 

 

 دانلود Flash Player:

تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت فرآورده های گوشتی تهران می باشد.

 استفاده از اطلاعات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

 

   

    وبلاگ ها: