: تقویت حافظه با نوشابه گازدار
اینجا هستید: مقالات > دانستنی ها* (80)

تاریخ اضافه نمودن: 08/15/2009 14:56:00 | تعداد نمایش: 164


تقویت حافظه با نوشابه گازدار

بنا به نظر متخصصین، نوشیدنیهای گازدار، که همواره توسط مبلغین رژیمهای سالم نهی میشوند، میتوانند موجب تقویت حافظه شوند.

عصب شناسان دانشگاه کلدونیان گلاسگو (Glasgow Caledonian) مصرف مقدار نوشیدنی غیر الکلی معادل دو قوطی نوشیدنی گازدار را، روشی برای تقویت و نگهداری حافظه میدانند و میگویند که این نوشیدنیها میتوانند با زوال عقل یا dementia در افراد سالخورده مبارزه نمایند.

دکتر لی رایبی (Leigh Riby) مدرس روانشناسی که این تحقیقات را رهبری میکند، میگوید که افرادی که برای امتحانات خود درس میخوانند میتوانند با افزودن قند به رژیم روزانه خود، موفقتر باشند.

او تحقیقات خود بر روی بخشی از مغز متمرکز کرده که هیپوکمپوس (hippocampus) نام دارد و حافظه تازه در آن ساخته میشود و با بروز dementia، رو به ضعف میرود.

دکتر رایبی با استفاده از مجموعهای از آزمایشهای حافظه و روشهای تصویربرداری از مغز، عکسالعملهای داوطلبان را قبل و بعد از نوشیدن یک نوشیدنی شیرین ارزیابی میکند. نتیجه اینکه آنها موفق شده اند ۱۷% بیشتر از قبل چیزهایی را به خاطر آورده و از حافظه خود استفاده کنند.

او گفت : "اکثر ما میدانیم که مواجهه انسان با موقعیتهای پرتنش، به طور طبیعی موجب افزایش میزان گلوکز در بدن و به خصوص در هیپوکمپوس میشود."

"همچنین افراد بیشتر قادر به یادآوری واضح موقعیتهای ترسناک یا خطیر هستند تا وقایع عادی. این سیستم گلوکز-حافظه، برای کمک به بقای انسان به وجود آمده است و متاسفانه در سنین بالا به خطر میافتد."

از ۲۵ داوطلب شرکت کننده در این آزمون که در سنین ۱۸ تا ۵۲ سال بودند، خواسته شد که فهرستی از کلمات را به خاطر بسپارند.

آنهایی که آب مخلوط با اسانس پرتقال و ۲۵ گرم شکر (تقریبا معادل مقدار موجود در یک قوطی کوکا کولا) نوشیده بودند، ۱۱% بیشتر از دیگران موفق به حفظ لغات شدند.

اگر شرکت کنندگان دوبرار این مقدار شکر مصرف کرده بودند، قادر بودند تا ۱۷% پیشرفت داشته باشند. آنها همچنین توانستند یک هزارم ثانیه سریعتر از قبل، لغات را به یا بیاورند.

 

  Bookmark and Share


میانگین امتیاز خوانندگان:   0.00 (از 5)  تعداد: 0 رای

لطفا جهت رای دادن به این مقاله، ابتدا عضو سایت شوید. جهت ورود به بخش اعضا و یا تکمیل فرم عضویت جدید اینجا کلیک کنید!
اظهارنظر بازدیدکنندگان (0)

(اظهارنظر موجود نمیباشد. شما اولین باشید.)

لطفا جهت اضافه نمودن اظهار نظر خود در باره این مقاله، ابتدا عضو سایت شوید. جهت ورود به بخش اعضا و یا تکمیل فرم عضویت جدید اینجا کلیک کنید!

 

  آخرین خبرها:

صادر شدن مجوز واردات 20 هزار تن گوشت مرغ 19/02/1391
نایب رئیس اتحادیه واردکنندگان گوشت از صدور مجوز واردات 20 هزار تن گوشت مرغ خبر داد.


افزایش تقاضا دلیل اصلی گرانی مرغ است 10/02/1391
مدیرکل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بخش تولید گوشت مرغ و تخم مرغ بیش از نیاز کشور ظرفیت تولیدی داریم.


ارتباط افزایش مصرف گوشت قرمز و گرمایش زمین 28/01/1391
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد تغییر روش کشاورزان در تولید مواد غذایی و کاهش میزان مصرف گوشت سالانه شهروندان کشورهای پیشرفته می‌تواند نقش کلیدی در کاهش اثرات گرمایش زمین داشته باشد.


نیاز به واردات گوشت به 70 هزار تن کاهش می‌یابد 23/01/1391
براساس پیش‌بینی مسئولان در سال جاری بیش از یک میلیون و 30 هزار تن گوشت قرمز در داخل تولید می‌شود که با توجه به افزایش مصرف سرانه کشورمان به بیش از 14 کیلوگرم، سالانه یک میلیون و 100 هزار تن گوشت قرمز لازم است لذا امسال باید میزان واردات گوشت‌های منجمد به 70 هزار تن کاهش یابد.


پست الکترونیک:


 

پست الکترونیک:
کلمه عبور:

عضو جدید | فراموشی کلمه عبور

 
 

چه ویژگی گروه "طعم های سرزمینی" غذای تازه برای شما جذاب تر است؟

 اطمینان به سلامتی و کیفیت آنها
> 57 رای - 54%
 طعم ویژه آن ها
> 28 رای - 26%
 آشنایی با فرهنگ غذایی مردم کشورهای دنیا
> 12 رای - 11%
 سادگی تهیه غذا با آن ها
> 9 رای - 8%


نمایش همه

 
 
 
صفحه اصلی | محصولات | کاتالوگ | تماس با ما | مرامنامه | لینکهای مفيد
وب ميل   تعداد کل مراجعین:

129028

مراجعین امروز:

3

مراجعین دیروز:

110

مراجعین این ماه:

2683

 

پشتيبانی وب: سوليکو

 

 

 دانلود Flash Player:

تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت فرآورده های گوشتی تهران می باشد.

 استفاده از اطلاعات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

 

   

    وبلاگ ها: